فرماندار نیشابور گفت: ایجاد شغل پایدار یکی از مهم‌ترین مطالبات جوانان است که زمینه بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات را در جامعه کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۷۶۲۷۹
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از نیشابور؛ مهدی دونده اظهار کرد: بیکاری عامل مهمی برای به‌وجودآمدن بسیاری از مشکلات مانند اعتیاد، فقر، طلاق، سرقت و... در جامعه بشمار می‌رود ازاین‌رو می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های منطقه و استعدادیابی افراد زمینه‌های اشتغال پایدار را فراهم کرد تا آسیب‌ها در سطح جامعه کاهش یابد.

 فرماندار نیشابور افزود: در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون باتوجه‌به ظرفیت‌های موجود در شهرستان ۴۲۰۰ شغل جدید ایجاد شده که معادل ۱۱۵ درصد از تعهد نیشابور برای ایجاد فرصت شغلی در سال جاری است.

 وی در ادامه عنوان کرد: سهمیه نیشابور برای ایجاد شغل در سال جاری ۳۹۰۴ مورد است که پس از شهرستان مشهد بیشترین تعهد اشتغال در میان شهرستان‌های خراسان رضوی محسوب می‌شود.

 دونده مطابق گزارش سامانه «رصد اشتغال» وزارت تعاون، عملکرد نیشابور در ایجاد فرصت شغلی جدید را در مقایسه با شهرستان‌های هم‌تراز در جایگاه برتر اعلام کرد و توضیح داد: میزان تعهد اشتغال اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان در سال جاری هزار و یک نفر بود که تاکنون هزار و ۳۵۸ شغل ایجاد کرده است.

 وی تعهد اشتغال اداره بهزیستی نیشابور را ۱۹۶ فرصت شغل در سال جاری اعلام کرد و افزود: تاکنون ۳۶۹ شغل جدید در حوزه بهزیستی در این شهرستان نیز فراهم شده است.

نماینده عالی دولت در نیشابور خاطرنشان کرد: تعهد اشتغال جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیشابور به ترتیب ۳۰۵ و ۷۹۳ فرصت شغلی بوده که این نهادها تاکنون ۳۱۲ و ۷۲۸ شغل جدید ایجاد کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها